Serial Killers in Melkweg

Serial Killers ft. Xzibit, B-Real (Cypress Hill) & Demrick in Melkweg

Omdat ik last minute Free Tickets had gewonnen via Win Free Ticket Actie van Livestreammagazine waren we wat aan de late kant bij de Melkweg. Desondanks stond er nog een flinke rij bij de ingang met mensen die in de voorverkoop al een kaartje hadden gekocht. Wij konden onze Free Tickets netjes zoals afgesproken bij de kassa ophalen en werden vriendelijk onthaald. Bij binnenkomst werd direct duidelijk dat de sfeer er al goed in zat; de beats van de support act drongen ver door de entree in.

Free Tickets Serial-Killers

In de hal stond een stand van de Serial Killers waar een aantal tour shirts konden worden gekocht voor 25 euro per stuk. De verkoper wees mij op een affiche waarop stond dat er voor 15 euro extra een Meet & Greet mogelijk was. Persoonlijk vond ik dat een beetje jammer en niet passen bij artiesten met een dergelijke verworven status. Ik zou er eerder voor gekozen hebben om een Meet & Greet te verloten op Social Media en te koppelen aan bijvoorbeeld een VIP ticket.

Het optreden werd gehouden in de Oude Zaal van de Melkweg, een compacte zaal met 1 bar en een tweede verdieping/balkon waar voor deze gelegenheid een VIP ruimte was ingericht. De Oude Zaal was afgeladen vol met een divers publiek dat met spanning zat te wachten op de opkomst van de Serial Killers. Toen deze eenmaal opkwamen ging het dak eraf. De formatie van de Serial Killers bestaande uit Xzibit, B-Real (Cypress Hill) & Demrick brachten zowel de klassiekers Paparazzi en Insane In The Membrane als de nummers No Comin’ Back en Angels Come Calling van hun album Serial Killers Vol 1 ten gehore.

Ook was er een kort intermezzo waarin de stage DJ zijn scratch kwaliteiten liet horen en zien. Dit deed hij erg goed en kreeg het publiek mee. Alleen in het laatste gedeelte – toen B-Real opnieuw opkwam en meedeed – werd het wat slordig. Tijdens het optreden was er ook nog een eerbetoon aan Dr. Dre en de in 2011 overleden Nate Dogg, waarmee de leden van de Serial Killers in het verleden individueel hebben samengewerkt. Nummers als The Next Episode en What’s The Difference werden derhalve vol energie door het publiek meegedaan.

Een optreden door West Coast rappers in Amsterdam is volgens sommigen niet compleet zonder verwijzing naar de vele coffeeshops in de stad. B-Real begon met de woorden “We gonna get high, so high” en niet veel later stak hij een grote joint op en spoorde het publiek aan dit ook te doen, hetgeen zij zich geen tweede keer lieten vertellen.

Al met al een zeer geslaagd optreden van de Serial Killers en zeker voor herhaling vatbaar. Tijdens deze European Tour 2014 was dit – na Haarlem eerder dit jaar – het enige optreden in Nederland. Echter liet de formatie op het podium al weten te werken aan een nieuw album. Dus de kans dat we ze binnenkort opnieuw in ons land mogen verwelkomen is groot!

Johan VF

N.B. Deze review is geschreven door een winnaar van onze Free Ticket-actie

LiveStreamMagazine